mandag 19. mars 2012

Belysnings oppgave.

Nå har vi fått en oppgave som handler om belysning. Denne oppgaven er jeg alene om å velge, vi hadde også 4 ulike valg i oppgaven som vi kunne velge. Valgene er her:

1. Lag en utstilling hvor du legger vekt på bruk av belysning. Utstillingen skal ha en tittel. Plasseres fortrinnsvis i monter i gangen.
2. Lag en fotoserie (min. 3 bilder) hvor du prøver ut ulike utrykk/stemninger vha. belysning. Eks. dramatisk, romantisk, ro, ensomhet etc. Skriv ned hvilke stemninger du ønsker å formidle. Velg tittel for fotoserien.
3. Lag en belysningsplan til klasserommet. Tegn planløsning og oppriss som presentasjonstegninger. Bruk egnet målestokk. Velg belysningsprodukter.
4. Design og lag en modell av en lampe. Hvordan sprer lyset seg? Lag en arbeidstegning i egnet målestokk før du starter på modell i full målestokk.

For alle oppgavene gjelder følgende:
-          Leg en presentasjon av produktet
-          Begrunne valgene som en tar
-          Skriv en vurdering og læring, hvor en knytter dette opp mot kompetansemålene for oppgaven.

Jeg valgte oppgave 4. Hvor jeg skulle designe og lage en modell av en lampe. Denne lampen fikk jeg inspirasjon til når jeg lette etter bilder på nettet. Bildet som inspirerte meg var dette bildet:

Denne lampen er inspirert fra NES spillet Duck Hunt.
Lampen min er inspirert av Super Mario. Og jeg tenker at jeg skal prøve å lage den i modell.
Noen andre inspirasjonsbilder:





Mario bildene er til å vise hva jeg har tenkt på skjermen på lampen.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar