fredag 18. november 2011

Farge ug Utstilling 8 og siste del.


Ja, dette er siste dagen vi har denne oppgaven. Vi gjorde ingenting med utstillingen idag, siden vi ble ferdige med den igår. Men vi så på den og snakket litt om den med resten av klassen, vi fant ut at vi burde gjøre dette mer.

Jeg gikk også ut for å finne Ncs kodene vi har brukt på noen av tingene, dette gjorde jeg fordi at det står i oppgaven at vi skal gjøre det, jeg tenkte å sette det her på bloggen istedenfor å legge dem med i oppgaven, grunnen tilo dette er fordi at jeg føler det er enklere å ha det her.

NCS fargene.
Den store rosa boksen (Podiet)- s1060 - R10B
Det bakerste glasset (og grunningen til de andre glassene) s1080R

Selve stolen - s1080R
 - Pinnene mellom beina - s1060 - R10B


Siden vi er ferdige med oppgaven og jeg ikke kom på dette før, teknte jeg å skrive ned selve oppgaven. Jeg skriver selve oppgaveteksten nå, men til neste oppgave skal leg skrive hele oppgaven.

Oppgavetekst:
Klassen skal komponere 4 utstillings-tablåer. Utstillingene skal bygge på NCS sine elementærfarger. (gul, rød,  grønn og blå, ikke sort og hvit)
   - Hver gruppe lager en utstilling i en elentærfarge.
   - Ta utgangspunkt i mdf-platene. Hver gruppe kan bruke 1-3 mdf-plater. Disse skal males i den tildelte elementærfargen.
   - Dere skal ellers bruke det dere finner av aktuelt utstillingsmateriale på skolen evt ta med hjemmefra. Alle elementene i utstillingen skal ha “slektskap” til deres elementærfarge/kulør.
   - Det skal lages skisser til oppgaven. Ta også bilder underveis slik at dere får dokumentert arbeidsprosessen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar